10. elokuuta 2011

Me, myself & I

Järjestelin tuossa koneellani vanhoja valokuvia ja naureskelin menneitä muistellessa. Siitä tulikin mieleeni, että voisin viimein esitellä itseni.

Minä olen siis 22-vuotias vakituisessa työssä käyvä nainen. Horoskoopiltani olen Vesimies ja uskon sen kuvastavani luonnettani erittäin hyvin. Luonneanalyysin voit lukea täältä. Olen siis aika pitkälti juuri tässä hetkessä elävä, itsenäinen ja luova ihminen, joka välillä tuntuu uppoutuvan liiaksi omaan fantasiamaailmaansa.
Olen valmistunut yo-merkonomiksi ja työnimikkeeni tällä hetkellä on Supply Chain Assistant. Hoidan siis lähinnä vientiä (satunnaisesti myös tuontia) ja hoidan myös asiakkaiden lähettämiä tuotereklamaatioita. Olen ollut töissä tässä kyseisessä(en viitsi paljastaa nimeä) logistiikkafirmassa valmistumisestani saakka. Myönnettäköön, että tämä ei todellakaan ole toiveammattini.
Lapsuuteni haaveammatti oli sisustus-, vaatesuunnittelija tai kampaaja, tai jokin muu vastaava ala jossa saa tehdä töitä käsillään. Siitä lähtien, kun en saanut koulussa kymppiä edes lempiaineistani kuvataiteesta tai käsitöistä, annoin periksi ja keskityin enemmänkin parhaan kaverini kanssa riehumiseen. En siis koskaan ole ollut hyvä opiskelemaan, joten tartuin ensimmäiseen kouluun mihin pääsin. Sillä hetkellä kauppaopistoon pääseminen tuntui helpolta ratkaisulta. Valitsin erikoistumisekseni vieläpä taloushallinnon, joten en jaksanut keskittyä arvosanoihin, vaan siihen että saan edes jonkun tutkinnon suoritettua. Siitä seurauksena teen tylsää toimistotyötä vain rahan takia...

No mutta toisiin aiheisiin, elikkä asun Helsingissä isäni hulppeassa parinsadan neliön talossa vuokralla tai oikeastaan talonvahtina. Vanhempani ovat eronneet minun ollessani jotain viitisen vuotta ja isäni sai työtarjouksen Kiinasta ja muutti pian sinne. Nyt hän on siis asunut Kiinassa jo reilut 15 vuotta. Perheeseeni kuuluu myös yksi isoveli ja yksi kiinalainen pikkuveli.
Seurustelen avopuolisoni kanssa nyt kuudetta vuotta. Olemme kuitenkin tunteneet jo yli kahdeksan vuotta. Tutustuin häneen jo rippikoulukesänä kavereitteni kautta. Kutsun häntä täällä mieluusti vain nimillä ukko, poikaystävä tai avopuoliso.

Tykkään mm. matkustelusta, elokuvista, musiikista, käsitöistä ja peleistä. Olen myös kiinnostunut terveydestä, urheilusta ja muodista. Koska alakseni ei tullut mitään lapsuuteni haaveammateista, teen niitä kotona harrastuksena. Teen siis mielelläni käsitöitä ja vaatteita itse. Nuorempana kaverini kutsui minua "räpeltelijäksi", koska askartelin aina ties mitä ihmeellistä. 

Tällä hetkellä minua kiinnostaa vaatteiden suunnittelu ihan mielettömästi. Mielessäni on paljon ajatuksia ja suunnitelmia, jotka vain odottaa toteutusta. Yleensä ne jäävät vain ajatuksen tasolle tai korkeintaan saan raapustettua suunnitelmani paperille. Myös valokuvaus kiinnostaa, mutta en ole sillä saralla päässyt vielä kovin pitkälle. 

Kuten huomata saattaa, olen kovin monipuolinen persoona ja olen kiinnostunut monesta asiasta samalla kertaa. Ehkä juuri sen takia en ole luonut itselleni mitään suunnitelmaa, vaan elän aina vain tässä hetkessä. 

Noniin nyt kun avauduin hieman itsestäni, voisin laittaa tähän loppuun vielä kuvia nuoruuteni ajalta.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti