1. syyskuuta 2012

Uusi objektiivi

Rajala proshopilla oli tällä viikolla ManicMonday eli siis siellä oli ihan mukavia tarjouksia kaikista kameratarvikkeista yms. Selailimpa sitten netistä hieman niitä tarjouksia ja ostin taas ihan hetken mielijohteesta uuden objektiivin mun Nikon D5100 runkoon. Mä olen edelleenkin ihan totaalinen amatööri järjestelmäkameroiden kanssa, joten tää todellakin oli ihan vaan tämmöstä suht turhaa törsäilyä ja kokeilua. Haluan siis kokeilla, että minkälaisia kuvia erilaisilla objektiiveilla tulee. Sanon "kokeilla" siksi, että en osaa tulkita niitä merkintöjä oikeastaan yhtään. Mikä olis varmaan ihan suotavaa, jos omistaa kerran järjestelmäkameran. No mutta kuitenkin...
Sen verran mä sentään ymmärrän, että jos siinä tuotteen esittelyssä lukee, että se on 55-200 mm putki ja siinä on reilu kolminkertainen zoomaus, niin sillä luultavemmin voi silloin kuvailla vähän kaukaisempiakin kohteita :D Mä tarttisin aina semmoset ohjeet for dummies.
Ja se siis tosiaan on aikas pitkä putki ja sillä ei tosiaan pysty ottaa kovin läheltä kuvia. Alan siis pikkuhiljaa oppimaan minkälainen objektiivi on hyvä mihinkin tilanteeseen. Hiljaa hyvä tulee :D

No tää mun herätysostos osottautuikin ihan loistavaksi, kun tajusin ottaa sen sinne koirien synttäreille mukaan. Siis ihan täydellinen siihen tilanteeseen. On huomattavasti mukavempi ottaa kuvia peuhaavista koirista huomattavasti kauempaa, kuin että olis siellä kokoajan niitten tiellä. Tässä pari esimerkkiä.
Piha oli suhteellisen iso. Mä seisoskelin puskassa (huomatkaa tuo puun oksa tuossa ylänurkassa) ja otin hassuja kuvia leikkivistä pennuista. Tässä en ole siis vielä paljoakaan zoomaillut itse koiriin.
Tässä kuvassa olen jo zoomaillut lähemmäs koiriin, mutta huomatkaa taas, edelleenkin tuo saamarin oksa on tuossa edessä. Mutta kuvat ovat silti tarkkoja ja koirilla on edelleen paljon tilaa liikkua :)
Ja välillä oli taas tuo oksa itse kuvan päätähtenä. Mutta tosiaan yritän näillä kuvilla vaan havainnollistamaan tuota etäisyyttä.

Toisin sanoen olen siis erittäin tyytyväinen, että sain näinkin kivan kapistuksen osaksi kokoelmaani ihan vain hurjalla rahantuhlaus vimmallani, joten annettakoon tämän kerran anteeksi :D

P.S vinkkejä kuvaamisen harjoitteluun otetaan vastaan !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti