29. joulukuuta 2012

Hobitti - The Hobbit

Käytiin tuossa Tapanin päivänä katsomassa elokuva Hobitti - Odottamaton matka.
The-Hobbit-An-Unexpected-Journey-poster-
Hobitti - Odottamaton matka on ensimmäinen osa Hobitti-kirjaan perustuvasta trilogiasta. Valitettavasti mä en ole sitä kirjaa koskaan lukenut, niin en osaa sitä sen enempää analysoida, mutta Antti, joka on sen kirjan lukenut joskus, huvittui hieman siitä että miten 300 sivuisen kirjan on saanut jaettua, niin moneen elokuvaan.

No mulla on kuitenkin tuo Taru sormusten herrasta- kirja, joten mä tiedän kyllä J.R.R Tolkienin tyylin kirjoittaa pienintäkin ykistyiskohtaa myöten jokainen kohtaus. Ja oikeastaan musta on ihan hyvä vaan, että elokuvassakin on kuvattu mahdollisimman yksityiskohtaisesti kaikki, ettei vaan jää katsojalle mitään aukkoja.
TheHobbit dwarfs
Mä en ole mikään ihan mieletön TSH-fani, joten musta tuo Hobitti oli ehkä jopa parempikin, kuin TSH-elokuvat. Joo tokihan siinä oli hirmuisen paljon samaa kuin Taru sormusten herrassa, mutta ehkä mä tykkäsin sit niistä kääpiöistä enemmän kuin Frodoista ja Sameista ja muista pikku hobiteista :D

Mulle tuli siitä alun kääpiölinnakkeen tarina kohtauksesta vaan mieleen Wowin Ironforge :D

Katottiin Hobitti elokuva 3D:nä ja se näytti kyllä todella hyvältä. Aluks mua jotenkin ärsytti se kuvaustyyli, kun se näytti niin semmoselta...hmmm ei käsitellyltä :D Tai semmoselta kotivideo tyyppiseltä. En osaa selittää, mut se "efekti" sit tasottu ja se ei enää häirinny mua niin paljoa loppua kohden.

Hobitissa oli ihanaa se, kun siinä kerrottiin vähän enemmän taustoja erilaisista ns. roduista. Eli mimmosissa oloissa kääpiöt ennen elivät ja sen lisäksi siinä kerrottiin myös vähän velhoista. Päästiin siis tutustumaan myös Radagast Ruskeaan, joka keskittyi enimmäkseen eläimiin ja luontoon. Söpö metsässä asuva hihhuli.

Hobitti-Odottamaton matka kestää vajaa kolme tuntia, mutta se ei mielestäni tuntunut yhtään liian pitkältä. Koska tavallaan hahmoihin ollaan jo päällisin puolin tutustuttu Taru sormusten herrasta elokuvissa, niin Hobitti elokuvassa odottaa koko ajan näkevänsä lisää ja toivoo pääsevänsä tutustumaan eri hahmoihin lähemmin.

Siksipä juuri tykkäsin Hobitista todella paljon ja ehkäpä vähän enemmänkin ja antaisin sille 5/5 tähteä. Suosittelen ehdottomasti käymään katsomassa kyseisen elokuvan. Odotan jo innolla seuraavaa osaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti